Yhteystiedot

Miten voimme palvella

Ilkka Karlsson

Myyntipäällikkö

”Yksinkertaistan kokoustekniikan toiveiden tynnyrit helppokäyttöisiksi ratkaisuiksi”

DESKissä myyntipäällikkö on välillä asentaja, joskus varastomies ja aina asiakaspalvelija. Monipuolinen tehtäväkenttä on myyntipäällikkö Ilkka Karlssonin vahvuus: ”Tarvitaan sekä teknistä osaamista että ihmistuntemusta.”

Millä tavoin käytät asiantuntijuuttasi asiakkaiden hyödyksi?

Työni ydintä on yksinkertaistaa asiakkaan toiveiden tynnyri helppokäyttöiseksi ratkaisuksi. Asiakasta kuuntelemalla saa käsityksen siitä, mitä hän haluaa ja tarvitsee. Kun tunnen tuotteemme ja palvelumme läpikotaisin, voin ehdottaa asiakkaalle erilaisia hänelle sopivia ratkaisuita. Käymme läpi ehdotuksia yhdessä ja keskustelemalla löydämme aina sopivimman.

Mitä polkuja pitkin matkasit DESKin myyntipäällikön tehtävään?

Ennen DESKiä työskentelin 21 vuotta Telialla myynnin ja myynnin johtamisen tehtävissä. Tuona aikana näin IT-alan nousun, uhon ja tuhon – eli kaiken sen, mikä liittyi IT-kuplaan ja sen puhkeamiseen. DESKIssä aloitin vuonna 2016 ja olen viihtynyt erittäin hyvin. DESKissä työ on monipuolista: saan tehdä töitä myyntipäällikkönä, asiakaspalvelijana, asentajana ja varastomiehenä. Kaikki tekevät kaikkea, vaikka vastuualueet ovat toki määriteltyjä.

Millaista työtä myyntipäällikkö tekee?

Myyntipäällikkönä menestyminen edellyttää uusien työtapojen ymmärtämistä, omaksumista ja ennakoimista. Erittäin tärkeää on luoda teknisestä ratkaisusta mahdollisimman helppokäyttöinen ja käyttäjäystävällinen. Tarvitaan sekä teknistä osaamista, että ihmistuntemusta.

Mihin ollaan toimitilaratkaisuissa menossa tulevaisuudessa?

Asiakkaat ostavat entistä enemmän tekniikkaa palveluna, jolloin yhdestä ja samasta paikasta hankitaan laitteet, asennus ja huolto, ja ehkä myös kierrätys hoidetaan asiakkaan puolesta laitteen elinkaaren päätyttyä. Tämä näkyy myös meillä. Miksi ostaisit pelkkiä laitteita, kun voit hankkia DESK-palvelumallin, jolloin tekniikka toimii ja sinä voit keskittyä omaan ydinliiketoimintaasi?

Tulevaisuuden teknisten ratkaisujen trendit ovat menossa siihen, että moni suurempi yritys satsaa esimerkiksi studioihin, joissa voi tehdä ammattitason podcasteja tai videoita. Digitaalinen vallankumous näkyy kaikessa ja kaikkialla.

Mikä DESKissä on parasta?

Työyhteisö. Olemme myyntihenkisiä, eri ikäisiä ja lähtöisin eri taustoista. Osa meistä on kokeneita, osa nuoria, mutta yhteinen ajattelutapa ja huumori yhdistävät – huumori on ihan yhtä huonoa kaikilla.

Millainen tyyppi olet? Kuvaile itseäsi kolmella sanalla ja perustele.

Tarkka, täsmällinen ja luotettava. Harvoin olen myöhässä mistään. Lupaukset on pidettävä aina.

Miten mieluiten vietät vapaa-aikaa?

Jos saisin valita, viettäisin mahdollisimman paljon aikaa länsisaaristossa, Korppoossa. Käymme siellä kalastamassa opiskelukavereiden kanssa. Reissuja on tehty vuodesta 1995! Lisäksi harrastan monipuolisesti liikuntaa.

Mikä on sinulle tärkeää elämässä?

Oma ja lasteni terveys. Omasta terveydestä pidän huolta liikkumalla luonnossa.

Mikä on viisainta, mitä olet kuullut?

”Haluatko olla oikeassa vai onnellinen?” – hyvä ja herättävä kysymys jokaiselle.