DESKillä tuotteistettiin palvelut vastaamaan tarjoamaa

Kun asiat toimivat, niitä ei huomaa. Tällä ajatuksella perustettiin kotimainen ja yrittäjälähtöinen DESK vuonna 2014 myymään yritysten liiketoimintaa tukevia ja helpottavia AV-laitteita. DESKin toimitusjohtaja Lars Furuholm kertoo yrityksessä tehdystä isosta konseptiuudistuksesta, joka toteutettiin viime vuoden aikana.

Lähditte viime vuonna uudistamaan kokonaisuudessa tapaa, jolla kerrotte kokonaisvaltaisista palveluistanne. Mikä antoi teille kimmokkeen palvelutarjonnan uudistamiselle?

Koimme, että olemme paljon muutakin kuin ”vain laitteiden myyjä”. Tajusimme, että olemme jo pidemmän aikaa toimittaneet asiakkaillemme laadukkaiden laitteiden lisäksi kokonaisvaltaista palvelua suunnittelusta asennuksen kautta ylläpitoon. Tämän vuoksi päätimme ottaa päämme pois pensaasta ryhtymällä kertomaan kaikissa markkinointiviestinnän kanavissamme enemmän itsestämme ja tyytyväisistä asiakkaistamme.

Minkälaista kokonaispalvelua te nyt tarjoatte? Miten se on asiakkaan näkökulmasta parempi vaihtoehto?

Me DESK:llä tarjoamme neuvottelutilojen rakentamista avaimet käteen periaatteella. Konsultoimme sopivien ja helppokäyttöisten AV-ratkaisujen löytymisessä asiakaskohtaisesti ja jokaiseen tilaan. Ratkaisumme ovat auditoituja ja dokumentoituja kokonaisratkaisuja. Voimme myös tarjota AV-tekniikan ylläpitoa ulkoistussopimuksella, jolloin asiakkaan omat resurssit vapautuvat tuottavampaan työhön ja vikatilanteet korjataan ylläpitotason mukaisesti jopa seuraavana arkipäivänä. Kun laitteet toimivat, niiden käyttö on helppoa ja tehokasta, jolloin säästyy aikaa ja kustannuksia.

Miten asiakkaanne ovat vastaanottaneet uudistuksen?

Asiakkaamme ovat antaneet meille rohkaisevaa palautetta toteamalla mm. että ison asiakasyrityksen kannattaa valita kumppanikseen pieni tai korkeintaan keskisuuri toimija, joka yrittäjähenkisesti toimimalla joustaa asiakkaan tarpeiden mukaa ja ymmärtää asiakkaidensa arvon.